Thursday, February 25, 2016

98

Eksole - alles oli 97! Eile! Aga aeg läheb armutu kiirusega ja 98 on platsis - tee mis tahad :D

Vaatasin just oma arhiivi üle ja mis selgus - olen sellele üritusele teinud kleite alates 2005.aastast. Kohutav :D Mõned tänased ballikülalised polnud veel sündinudki :D On olnud erinevaid aastaid - mõnikord vaid üks kleit ja oli aasta ka kümne kleidiga. See oli karm aasta. Tegelikult päris esimest kleiti ei suudagi tuvastada. Ja päris mitmest kleidist pole ei mul endal tehtud fotosid ega ole ka meediast leitud klõpse. Sellest on kahju. Kui mõni kunde seda juttu siin loeb ja oma mõningaid kostüüme üles ei leia - panin Pintertesti albumitesse üles omad olemasolevad kaadrid ja jagan linki ka FBs - siis oleks palunud kollektsiooni ja isikliku ajaloo huvides sellest märku anda - teeks kasvõi tagantjärele fotojäädvustuse.
PINTERESTI FOTOALBUM PRESIDENDI VASTUVÕTU RÕIVASTEGA MINU ATELJEEST
Tänavune on selline suhteliselt rahulik aasta - eks ajapikku olen õppinud ka ajaplaneerimist, aga noh, käsitööga on see keeruline. Planeerid tunni, läheb kaks. Planeerid päeva - läheb kolm..... :D


KADRI JA HELI

Kaks vahvat daami Presidendi kantseleist - ilma nende panuseta ei oleks pidu selline nagu ta on - hästi organiseeritud :) Minu lugupidamine ja tervitused!!!

 

Kirjeldan väheke kleite ka - Heli seljas on variatsioon  Krahvinna kollektsiooni kleidist - kootud kleit peenikesest meriinolõngast rohkete pitsdetailide, kohevama aluskleidi ja väikese sortsu säravate kivikestega. No et ikka konkureerida kleidiomaniku silmasäraga :D

Kadri kleit on paksust raskest ererohelisest pitsist säravpunasel voodril - ja selja peal on väike vigur punaste nööpide näol. Pisike punane ridikül juurde ja.... Kontrastid on vahvad! Ateljee stangel tehtud pildid on veidi udused, sest suti kiireks läks :D





LIINA
On ikka ja jälle toredaid taaskohtumisi oma disainiga :D Liina on seda nippi ennegi teinud.
Seekordne kleit on valminud koostöös Piret Mägiga - vahva õmblejaga Tartust. Minupoolne osa on kleidi disain ja kanga maalimine, Piret õmbles asja valmis.
Kleit on tehtud täissiidkrepist, käsitsi maalitud kangast.

 








KRISTIINA JA SILVER :D
Teine armas kundede paar taaskasutuse lainel - eelmise aasta iludused veel kõigil meeles eks? :D
Silveril on seljas kombo oma pulmaülikonnast, mis minu suureks rõõmuks ka minu tehtud. 
Lugesin Delfist, et see plaanitud jakk pandi Silveri autost balli eelõhtul pihta koos akutrelli ja trummikomlpektiga - seega oli pulmapintsakul suur vedamine seeokord pidusse saada :D
Imeilus pulmamantel on aga Kristiina õlgadel olnud korduvalt - saigi tehtud omal ajal just pikakleidipidude peale mõeldes. Igaks juhuks rõhutan, et kalavõrgu kleidi autor ma pole.






 
KIRSTI
Nonii. Kirsti soov saada endale Krahvinna kollektsiooni kleit oli kohe algul selge. 
Ainult et suhtlus algas meil nii. Kirsti - tahan vat seda kleiti, vaat selle pildi pealt, see on niiiiii ilus. Mina - väga hea, teeme ära - aga mis tooni lõnga me valime? Kirsti - oioi mis  lõnga, kas see on kootud või?  Mina - kootud jah, kogu kollektsioon on kootud :D Kirsti - eieieieieiiiii, kootud kleiti ma ei taha, see on ju nagu kott pärast seljas, vaata mis seal üksaasta oli see kihnumustriline :O Mina - ei seda pole vaja karta, Krahvinna pole mul iialgi kottis. Kirsti - aga teeme ikka sellise Krahvinna, aga ikkagi pitsist! Mina - OK :D - Ja oligi kleit valmis nagu naksti. Väike jakike ka sinna juurde.








        

SIRJE
Sirjega seob meid ajalugu :D jajahhhh, nii mitmeid aastaid koostööd võib juba ajalooks nimetada - lisaks on mõned ballikleidid otsapidi juba Ajaloomuuseumi fondis, nii et...ongi ajalugu :D
Seekordne kleiditegu algas sooviga ``midagi laperdavat ja musta`` mis minu peas seostus kohe sõnaga ``Yohji Yamamoto``, nii võtsimegi natuke šnitti eelpoolnimetatud disaineri laperdistest ja panime kokku  oma jamamoto - välja kukkus frakilaadne kooslus jakist ja kleidist, matejaliks ülimõnus Itaalia peenvillane.

 



JA KÕIGE LÕPUKS...

Veel üks taaskasutuskleit - armas Daam tõi mulle ateljeesse kleidi, mis on juba aastaid tagasi õmmeldud, istub kenasti - aga pole õhtukleidile sobiva pikkusega.  Milles probleem - väike peamurdmine ja õhtukleit valmis!!! Selline Väärikas Daam koos oma rahvuskangelasest spordipoisiga!







Tahaksin selle jutu lõppu lisada oma selleaastase mõtte - mis on tegelikult keerelnud mu kõrvade vahel juba õige mitu aega/aastat ja väljalaskmist oodanud. See kleidirallivärk. Juba veebruari alguses oli märke, et meedia ei maga. Telefonikõned teemal, et... no ühesõnaga et kas annaksin kommentaare või räägiks klientidest/kleitidest või kas oleksin nõus neid kommenteerima või hindama või mida iganes. Jah, olen eelnevatel aastatel tõesti mõnel korral andnud kuradile näpu ja öelnud seda ja teist - aga võimalikult viisakalt, või lootes mitte kedagi sellega haavata. Aga selleaastane trall andis ikka sellise laksu otsaette, et mul oli hetkeks kohutavalt piinlik olla moedisainer. Viitan siinkohal TV3 uudislõigule, kus üks maailmatukuulusjamaitsekas disainer võrdles ebaõnnestunud kleidivaliku teinud ballikülalisi ja talle ebasümpaatse maailmavaatega kaasmaalasi debiilikutega. Jah, see oli täpselt sellises sõnastuses. Lendu lastud sõnu enam tagasi ei nopi ja nii uudistekanal kui lapsesuu olid üles näidanud seninägematut madalust. Ma ei hakka mainimagi uudisteportaalide kommentaariumeid ja arvustusi ballikülaliste piltide all - see on juba aastaid selline, et ballile kutsutud inimesed ei suuda seda sopalaviini taluda. Päris mitmed mulle tuttavad inimesed on loobunud ka vastuvõtule minekust üleüldse - sellesama laviini ja kriitika kartuses. KUIDAS see asi on küll selleni läinud? MILLAL on ära unustatud see, et vastuvõtt on austusavaldus Eesti Vabariigile ja paljudele lihtsatele ning tublidele kaasmaalastele? MIKS on vaja meedial korraldada sellist tsirkust, aasta-aastalt aina räigemate tuuridega? 
Vot selline mõte.




1 comment:

  1. Nõnda haarav päevaraamat! Aitäh kommentaaride ja silmailu eest!

    ReplyDelete